Handelsbetingelser
Inventarland A/S
Trafikcenter Allé 12
4200 Slagelse
Cvr. nr. DK-33261381
Tlf. nr. 70 10 10 13
info@inventarland.dk
Velkommen… Vi indbyder til et godt, langt samarbejde!
Siden 1982 har vi serviceret en række kunder med kontormøbler og inventar. Og mange har vi samarbejdet med i mange år. Det er vi meget glade for.
Vi repræsenterer internationale designmøbelhuse og køber direkte fra fabrikkerne, så vore kunder er garanteret en fin kvalitet til yderst fornuftig pris.
Vi har servicekonsulenter i alle dele af Danmark, og kan hurtigt kigge ud, hvis der er et ønske om dette. Der kan assisteres med små og større projekter, valg af de rigtige stole, indretninger, tegninger og selvfølgelig en konkurrencedygtig pris med alt inklusiv.
Der er daglig levering i hele Danmark, undtagen Færøerne og Grønland, så ventetiden er normalt kort, når varen er bestilt.
Montage udfører vi for mange. F. eks et par reoler sat op på væggen, eller et helt møderum leveret og monteret. Vi har enhedspriser fra kr. 99,- pr enhed, så det er hurtigt og nemt at beslutte.
Vores vision er: Vi vil gerne have de mest tilfredse kunder…Det forpligter… så se den måde vi handler på, her:
Hvordan handler man i Inventarland
Man er velkommen overalt i Inventarland. På webshoppen (Inventarland.dk), i telefonen (70101013) på mail (Info@inventarland.dk), i vores butik i Slagelse (Trafikcenter Allé 12). Man kan også bestille en servicekonsulent, der kan kigge ud (gratis) og bedømme opgaven.
Kundeservice som man kan få fat i via mail info@inventarland.dk / kundeservice@inventarland.dk, chat og telefon 70 10 10 13 er normalt altid åbent alle hverdage 8.00-16.00
Bestilling via webshop
På hjemmesiden kan du handle via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på 70 10 10 13.
Afgivelse af Bestilling:
- Ved afgivelse af bestilling, fremsendes der en automatisk genereret ”bestillingsbekræftelse”. ”Bestillingsbekræftelsen” opsummerer hvilke varer du ønsker at bestille.
- Efterfølgende modtager du den endelige og gældende ordrebekræftelse. Din ordre er ved fremsendelse af dette, endeligt accepteret.
- Vi tager forbehold for trykfejl, leveringsproblemer, force majeure samt udsolgte/udgåede varer. I sådanne tilfælde vil vi altid forsøge at finde et tilsvarende eller bedre alternativ.
Betaling
På www.inventarland.dk kan der betales med: Mobilepay, Apple Pay, Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB. Betaling via bankoverførsel: reg. 0524, konto nr. 0000312149 (Sparekassen Sjælland - Fyn) Alle priser er opgivet ekskl. moms! Men du kan også finde prisen inkl. moms lige nedenunder.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Inventarland A/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der er en nem mulighed for finansiering ved beløb over 10.000,- over 24-36-48 og 60 mdr. til meget lav rente. Kontakt os.
Kontobetaling: Vi opretter en konto til dig ved din første bestilling. Dit kontonr. er altid det telefonnr., du oplyste første gang, du handlede hos os. Kontobetaling er kun for virksomheder.
Kunder fra Grønland og Færøerne skal altid forudbetale (til gengæld leverer vi gratis til dansk havn).
Altid billigste pris! Med garanti! …
Alle priser på sitet er vist både med moms og uden moms, alt efter om man er privat eller erhvervskunde. Når du handler med Inventarland får du + 30 dages 100 % prisgaranti. Finder man den samme vare i samme kvalitet/mængde og under de samme konditioner, i en konkurrerende virksomhed, godtgør vi prisforskellen. Kontakt os med det samme og dokumenter den offentlige pris (tag et foto, scan annoncen ind eller på anden vis). Så vil vi undskylde, at vi ikke har været opmærksomme, og kreditere forskellen, med tak!
Fragt - Nethandel
Fri fragt over kr. 999,- ekskl. moms i Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Der pålægges ekstra fragtudgift til ikke brofaste øer.
Grønland, Færøerne og Island sendes bestillingen fragtfrit til en dansk havn med forbindelse til landet. Herefter påhviler de følgende fragtafgifter kunden.
Selve leveringen
Leveringen sker normalt med egne biler og chauffører, og leveres hvis muligt, til hoveddør på gadeplan. Ellers til fortovskant. Kontorstole og mindre affekter leveres med PostNord med mindre andet er aftalt. Leveringstiden er 1-5 hverdage (standard lagervarer).
Dagen er afhængig af geografi; leveringsdato fremgår i ordrebekræftelse, som vi afsender efter modtagelse af bestilling. Vi leverer til hele Danmark. Vi hjælper gerne med indbæring eller opbæring for et mindre beløb. Det skal dog aftales nærmere ved ordreafgivelsen. Der er én mand med bilen.
Montering
Vi monterer rigtig gerne møbelsæt, kontorstole, borde, reoler, skærmvægge og skranker m.m. Vi har enhedspriser for montagen. F eks. koster en kontorstol kr. 299,- og et skrivebord kr. 449,- Et helt møbelsæt monteres for kr. 899,- Det indebærer en samlet levering med en montør, der bærer ind, pakker ud, samler, afprøver og rydder op efter sig. Enhedspriserne gælder i Jylland, Fyn, Sjælland samt på brofaste øer. Der er en mand med , og kunden skal hjælpe med evt. større, uhandy, ting. Montageprisen er beregnet på, at rummet er frit og klar til montage. Ventetid, og forgæves kørsel faktureres normalt på timebasis.
Miljøbidrag
Alle ordrer på Inventarland.dk tillægges et miljøbidrag på 27,95 kr. ekskl. moms
Det betalte Miljøbidrag afspejler en del af de miljøomkostninger, som Inventarland samlet set årligt forventer i det kommende år.
Disse miljømæssige omkostninger dækker blandt andet over:
- Miljøbidrag til leverandører af transportservices såsom PostNord og Danske fragtmænd.
- Miljøbidrag til leverandører af varer for transport og emballage.
- Omkostninger i relation til affaldssortering
- CO2 afgifter og miljøbidrag for varme og strøm.
- Betaling af grøn ejerafgift til staten for egne lastbiler.
2 års OnSite Garanti (Vi ordner)
Er der fejl på produktet, der stammer fra produktionsfejl, har vi en omfattende garanti.
Købte produkter hos Inventarland, er dækket af 2 års OnSite Garanti. Det betyder, at garantien gælder fra den dag varen er købt, og 2 år frem.
OnSite Garanti består af to elementer, og er delt op efter produktet:
Handy produkter afhentes hos kunden.
Uhandy produkter repareres hos kunden.
Vi reparerer gerne ældre produkter eller skadede produkter. Ring til kundeservice (70 10 10 13)
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.inventarland.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
- a) har modtaget din vare
- b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Kreditering ved fortrydelse i de 30 dage: Standard lagervarer (1-5 hverdage) krediteres til fuld pris. Leverings- og montageydelser, serviceydelser m.v., der er udført krediteres ikke.
Varer fremstillet efter ønske og/eller leveret, opsat eller monteret efter nærmere service/tjenesteaftale med os, bestilt i større antal, specielle farver m.v. kan kun returneres efter aftale.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenlyst forringer varens salgsværdi væsentligt.
For at fortryde dit køb kan du kontakte os på telefon 70 10 10 13, eller ved at udfylde og sende standard fortrydelsesblanketten til ovenstående adresse. Fortrydelsesblanketten finder du her: Fortrydelsesformular.
Hvis du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig ved overførsel til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Vores varer kan i kraft af deres art som udgangspunkt ikke returneres med normal post.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular. Ring til kundeservice på 70 10 10 13, hvis du er i tvivl. Returnering går altid hurtigere ved forudgående aftale med vores kundeservice.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 2 år efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Klagevejledning
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på telefon 70 10 10 13 eller mail info@inventarland.dk / kundeservice@inventarland.dk .
Synes du ikke det hjælper, kan du ringe til vores direktør: Carsten Nissen, 20 75 54 30, eller sende en mail på acn@inventarland.dk. Det burde kunne give sagen et skub, hvis den er gået i stå
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen indgives til forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk eller www.kfst.dk.
www.inventarland.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på www.emærket.dk eller ring på tlf. 44 85 85 90.
Ekstra tilfredshedsgaranti:
Som nævnt vil vores indehaver, Carsten Nissen, gerne modtage opkald fra kunder, der synes vi har svigtet vores løfter om at gøre vore kunder tilfredse. Ring derfor trygt, når det drejer sig om stort eller småt i den retning: 20 75 54 30. Eller send en mail: acn@inventarland.dk