Facebook Pixel
inventarland historie kontormøbler og inventar

Historie

Inventarland, 39 år med kontormøbler og inventar i 2021. Rigtig meget historie og altid i gang med endnu en fornyelse.


”Vi vil gerne have de mest tilfredse kunder” - Vores vision siden starten i 80'erne.

I 1982 vidste vi ikke at det hed en vision. Det hørte vi i 2002… og så blev det formelt. Vores kunder er og har altid været vigtigst. Uden faste kunder, der vender tilbage, kan man ikke overleve i snart 40 år. Det er vi lidt stolte af. Det ligger i vores DNA, at kunderne altid skal være sikre på at vi står inde for det vi lover. Alle kunder kan ringe eller skrive til vores chef, hvis de ikke føler vi lever op til det. (20755430, acn@inventarland.dk) Vi har en stolthed at forsvare. Se selv på Trustpilot.


Med i den grønne bølge lige fra 1982 til 2022… vi har altid tænkt på ressourcerne.

Lige fra den første start omkring 1982, hvor vores kunder kom ind i inventarhallen i Slagelse. Dengang med det største grønne genbrugsudvalg i kontormøbler. Over de 10 store butikker i 2008, hvor det grønne lå i produkternes fremkomst og producenternes mærkning, til 20'ernes nye tiltag: det digitale Inventarland med minimalt ressourceforbrug gennem hele processen.


Det har 2 fordele… billigere priser og minimalt ressourceforbrug. Godt for både kunderne og planeten.

Skal vi være konkurrencedygtige, skal vi gøre tingene effektivt. Ellers bruges der for meget energi ... og det koster både ressourcer og penge. Vi opnår således at kunne gøre produkterne billigere og enklere. Og begge dele er kunderne glade for.


Vi taler meget sammen for at få de bedste ideer frem hos kollegaerne.

Vi har altid haft mange møder, hvor udvikling er temaet. Det betyder at vi måske har branchens bedste samarbejde internt mellem vores 50 kollegaer. Ingen spildte skridt i løbet af dagen. Ingen spildte kilometer. Måske er det derfor at vi for 2. gang er en stor møbelforretning med rigtig god vækst (Vi lukkede under finanskrisen og startede forfra i 2010)


Uden dygtige og flittige medarbejdere var Inventarland ikke så forskellig fra de andre i branchen.

Loyaliteten ligger 100% overfor hinanden, og overfor kunderne. Den kommer mange gange igen. Vi har adskillige 10, 20 og 25 års jubilarer for 2. gang i vores historie. Det bekræfter den gamle historie: Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til.


I 1982 skulle kunderne selv hente det hele i Slagelse. I dag, næsten 40 år senere, står vi tidligt op for at levere både i Ålborg og Helsingør.

Vores kollegaer på lageret, montører og chauffører starter gerne kl. 04.00 og kommer afsted for at nå frem og sætte skriveborde op over hele landet. Det står pakket og klart når de kommer. Ingen omlæsninger flere steder undervejs. Derfor har vi vores forretning i Slagelse. Næsten midt i Danmark. Det kan ikke gøres mere enkelt. Måske med droner i fremtiden… hvem ved. I 1982 skulle kunderne selv levere skrivebordet tilbage hvis der skulle reklameres… i dag i 2021 ordner vi det hele, enten ude hos kunden eller henter varen tilbage og ombytter. Vores høje kvalitet sikrer at reklamationer er sjældne, og vi er sikre på at det er den mest enkle måde at håndtere det på. Vi bruger minimal energi undervejs. Til glæde for alle.


Hvordan ser det ud i 2042… vi har formentlig stadig de gode kunder... og masser af gode kollegaer...

Der er et solidt fundament af erfarne medarbejdere, og en stor gruppe af unge, med de nye ideer. Således er vejen banet for mange års aktivitet ud i fremtiden. Formentlig i en fusion med en ligesindet eller med yngre ejere ved roret. Ejerskabet er ikke så vigtigt, bare idealerne får plads til at gro.